Červenec 2015

13. července 2015 v 10:07 | Hana Hořáková

Dovolená - příjezd do Popradu

Třetí díl naší dovolené
Netušila jsem, že jde za jednu noc dvacet osmkrát kvalitně usnout, jak prohlásila Katka.
Spali jsme, ale to podvědomí, že můžeme přejet i když průvodčí nás budí, udělalo své a spali jsme lehce. Chlapi chtěli noc proklábosit, ale paní průvodčí v 23 hodin je zahnala do postele se slovy: "nechala jsem vás do jedenácti, ale toto je spací vagon....."
Ráno koukáme z okénka na krásné hory Tatry, východ slunce a vjíždíme na nádraží, kde stála motorka. Vždy když vidíme "mašimu" tak si děláme srandu Kaulik je tady. To je jeden Moskvičář kamarád, který je i motorkář.
Kouknu, avizovaným směrem, motorku nevidím, ale vidím našeho opravdového Kaulika. Sranda se stala skutečností a my všichni křičeli je tady Jára Kalina.
Před odjezdem z nás tahal informace, kdy jedeme a pak si vše zjistil, jak vlak dorazí a z Havl. Brodu asi 400 Km za námi přijel, aby nás přikvapil. A to se mu dokonale povedlo. Vyprávěl, jak přespal na lavičce u obchoďáku a jel s námi posnídat na nedaleký Lomnický štít.

Dovolená - Moskvič a autovlak

13. července 2015 v 10:06 | Hana Hořáková |  Psáno jen tak

Druhý díl naší dovolené
Kdo chce, jet autovlakem musí si ho objednat 2 měsíce předem. Nelze přijít ze dne na den a tak jsme vše pečlivě plánovali. Autovlak jezdí do Popradu a do Košic.
Náš cíl byl Poprad. Dvě hodiny před odjezdem musí být vozy připraveni na nádraží k naložení a tak tam byl čas ještě něco vykoumat s tekoucí nádrží. Nic lepšího jsme nevymysleli, než to že jí musí majitel vozu vyjet.
Za vagonem s auty jsou spací vagony. S vlastním umyvadlem připraveným mýdélkem a ručníčkem na jedno použití, pitnou vodou a rohlíkem s marmeládou. Ráno při buzení voňavou kávou.
Máme jednoho takového "praštěného kamaráda, kterému jsme nechtěli věřit, když říkal, že v noci nám přijde na Ostravské nádraží zamávat.
Nařídili jsme si budík na 01:30 a pak mu poslali SMS: "spíš?" Nespal a hned volal. Čekal s Moskalem na nádraží a hlásil nám, že máme 10 minut zpoždění. Stáli jsme na Ostravském nádrží a nešli otevřít okna ani dveře a Martin držel v ruce igelitku a my přemýšleli, jestli je pro nás nebo ne, když říkal: "stáhněte okénko". Přes telefon jsme prohodili pár slov přes okno jsem udělala nic moc foto a vlak pádil dál směr Poprad. Ráno úžasná káva a otvíral se nám další den plný překvapení. Jakých? Tak to bude v dalším pokračování.

Dovolená - Moskvič a Václavák

13. července 2015 v 10:05 | Hana Hořáková |  Psáno jen tak

První díl naší dovolené
Myšlenka začala před 3 lety. Pepíno se chtěl jet podívat do Dukelského průsmyku.
Až letos se to podařilo. Pojali jsme to jako jízda Moskvičů 407 na Slovensko.
Kamarádi s rodinou vyrazili s námi a stalo se to společnou akcí.
Musíme přiznat, když se po troškách začali, provalovat informace o této akci mnoho známých by nás na Slovensku chtěli vidět hostit a ubytovávat a tak podobně. Z naší dovolené by se stali galeje a tak jsme si dali pevná pravidla.
Pokusit se to co nejvíce ututlat, aby bylo reálné, vše co jsme měli v plánu za týden zvládnout.
Od začátku jsme si plnily sny. Jeden z nich byl:
Moskvič vyfocený pod koněm na Václavském náměstí v Praze.
Cestou na autovlak, kterým jsme cestovali. Jsme, tyto fotografie udělali.
Cesta začala, příjezdem nejvzdálenějšího účastníka z Lokte příjezdem k nám následně jsme se vydali za třetím účastníkem na Žižkov. Hned při první shluku nastal zádrhel. Tekla nádrž u jednoho vozu. Přesto jsme vyrazili vstříc dobrodružství.

Naplnění našeho života

2. července 2015 v 10:00 | Hana Hořáková |  Psáno jen tak

Představte si, že sklenice je váš život a jeho naplnění

Golfové balonky
Kouknete-li se na sklenici s golfovými balonky je plná. Jsou to ty největší věci ve vašem životě ty nejvíce důležité. Rodina, děti a to co je pro vás nejdůležitější.
Kamínky
Jsou také v našem životě důležité. Přesto, že je sklenice naplněna golfovými balonky zbývá místo na ostatní věci, které nás životem provází a naplňují. Zážitky, prožitky, pro někoho materiální hodnoty. Každý z nás to má jinak.
Písek
I písek se ještě vešel do sklenice i přesto, že vypadala, že je dočista plná. Znázorňuje malichernosti i ty patřící k životu, který každý z nás chtě, nechtě alespoň jednou za život řešíme.
Kafe
Vypadá to, že už se do sklenice nic nevejde, že je náš, život natolik naplněn prací, rodinou a prožitky, že už víc se do něj už více nevejde. Přesto ještě kafe se do sklenice vešlo.
Vzpomeňte si na tento příběh, když vyslovíte větu "já nemám čas…." Vždy je prostor dát kafe s přáteli.
Je důležité zvolit pořadí, pokud si do sklenice nasypete, nejdříve písek, těžko tam dostanete golfové míčky.
Jaký si to uděláme, takové to máme….